Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kan je een gevoel van goede service en gastvrijheid behouden bij een vervelende situatie?

14 oktober 2015 | Door |

Afgelopen zaterdag besloot mijn telefoon er mee te stoppen. Wat is dat een pijnlijk moment. En je denkt dan….ik verslaafd aan een telefoon?

Telefoon verslaving

Het antwoord is natuurlijk JA helaas wel. Op het moment dat ik van iemand zijn telefoon mocht lenen, heb ik in eerste instantie naar mijn provider KPN gebeld. Het was laat en de beste meneer kon er niets aan doen en vertelde me dat Apple ook geen late diensten bood. In Nederlands gezegd: Vette pech als je telefoon op een avond in het weekend besluit ermee te stoppen. De verbinding werd ook ineens verbroken, hoe irritant is dat? Na een rustige en ook onrustige zondag (met veel resets van mijn telefoon) heb ik in de avond online een afspraak gemaakt bij de KPN XL winkel in Den Bosch. Ik moest veel invullen en was gelukkig nog helemaal niet geïrriteerd. Ik koos ervoor om de irritatie even naast me neer te leggen en het formulier in te vullen. Maandagmorgen om 10 uur was de eerstvolgende mogelijkheid. Op dat moment kon ik eindelijk losgelaten dat ik er toch niets aan kan doen dan gewoon te proberen te genieten van een avond zonder telefoon. Ook geen wekker die me wakker zou maken en ik zou mezelf dan verslapen op de dag dat misschien mijn telefoon gemaakt zou worden? Intussen stond de KPN na een telefoongesprek en een vervelend formulier best wat punten achter. Precies om 09.55 uur had ik geparkeerd en liep naar binnen bij deze winkel.
kpn-rolt-4g-bosch

Ik werd zeer vriendelijk begroet door een vriendelijk, mooie en gastvrije dame. Ik liep naar de kleine en zeer functionele balie toe die niet heel ver van de ingang was. Ik vertelde dat ik een afspraak om 10.00 uur had gemaakt. Oh zegt de vriendelijke dame: Dan bent u mevrouw van Ballegooijen? Hoppatee 1-0 voor de KPN. En u komt voor uw IPhone 5c? Hoppatee 2-0. En natuurlijk ben ik me ervan bewust dat ik dit allemaal zelf heb ingevuld en daar nog zo geïrriteerd was. Vervolgens komen er nog de volgende vragen: Heeft u back-ups gemaakt? Ik zei ja en ik vertelde ook dat ik de meest vervelende reset ook al had uitgevoerd. Oh zei ze zeer gemeend: wat vervelend voor u. Hoppatee 3-0. Het ging maar door en zelfs mijn altijd kritische ik, voelde me zeer op mijn gemak en welkom. Heeft u “zoek mijn IPhone aanstaan”? Ja, dan mag u op deze computer even uitloggen. Tuurlijk, geen probleem. Wilt u misschien een kopje koffie? Ja graag. Hoppatee 4-0. Na een paar minuten kwam ze kijken of het inloggen lukte. Hoppatee 5-0. Als u een momentje heeft dan komt er zo iemand bij u. In een mooie, open en sfeervolle winkel is van alles te zien. Zelfs na een minuut of 10 wachten zat ik nog steeds te genieten van de fantastische manier hoe ik hier ben geholpen. Heb de vriendelijke dame tussendoor ook nog even een zeer gemeend compliment gegeven. Uiteindelijk werd mijn telefoon gebracht door een nette man met op zijn blouse: Smartphone Expert. Hoppatee 6-0. Helaas vertelde deze expert mij dat mijn touchscreen kapot was en dat deze niet meer in de garantie viel omdat ik de telefoon heb laten vallen. Zelfs nadat ik had aangegeven dat dit al maanden geleden was, bleef hij vriendelijk en beleefd. Ze konden de telefoon niet maken en er was een mogelijkheid om deze om te ruilen voor een reeds gerepareerde andere telefoon voor € 275,-. Ik vroeg meteen of ik bij een hakkie takkie telefoon winkel kans had dat deze nog wel gemaakt zou kunnen worden. Hij kon hier geen antwoordt op geven. Logisch ook natuurlijk. Ik heb afscheid genomen van de nette Expert en de super vriendelijk, mooie en gastvrije dame. Natuurlijk baalde ik dat mijn telefoon nog niet gemaakt was en ik nog niet wist of deze überhaupt gemaakt zou kunnen worden. Uiteindelijk heb ik mijn telefoon voor € 100,- laten maken bij de hakkie takkie winkel (wat helemaal geen hakkie takkie winkel bleek te zijn) én heb ik een fantastisch gevoel overgehouden aan de KPN XL winkel in Den Bosch.

En mijn antwoord of je een goed gevoel van service en gastvrijheid over kan houden? JA ABSOLUUT!! Chapeau KPN